Još jedna godina je iza nas i kompanije za istraživanje navika potrošača već su predstavile listu trendova koji će obeležiti 2025.
„Evromonitor internešenel” je izdvojio pet trendova ili navika koje su u njihovim anketama potrošači istakli kao svoje ciljeve. Tako, na primer, kvalitet, zdravlje i dobrobit, praktičnost i cena ostaju primarni razlozi prilikom kupovine proizvoda. Oni navode da se jasno definišu navike u zavisnosti od generacija i da mlađi prednost sve više daju troškovima života i zelenoj agendi.
– Živeti zdravije i duže je postao glavni cilj potrošača. Više od polovine ili 52 odsto njih veruje da će u sledećih pet godina biti zdraviji nego što su sada. U prilog tome, kafu zamenjuju čajevima i funkcionalnim proizvodima i napicima potpuno prirodnim, organskim i bez šećera. Milenijalci i generacija zed prednjače u korišćenju uređaja ili aplikacija za praćenje njihovog zdravlja i fizičke spremnosti – navodi se u izveštaju „Evromonitora”. Na drugom mestu je novčanik i pokazalo se da mnogi planiraju da više štede, a da odluke o kupovini donose strateški. Samo 18 odsto ispitanika je izjavilo da su često kupovali impulsivno u 2024. Održivost u svemu je opet u modi. Tako je primećeno da mlađe generacije lako menjaju proizvod ukoliko nije posvećen zaštiti životne sredine. U tom smislu je bilo više različitih objava kompanija koje su na ovaj način skretale pažnju potrošača.
– Potrošači osećaju da su preplavljeni različitim reklamama i velikim izborom. Oni žele da troše manje vremena tražeći ono što im je potrebno. Oko 40 odsto ispitanika je izjavilo da je kupovalo preko interneta, odnosno društvenih mreža mesto gde je mnogo razumljivije i detaljnije objašnjeno šta je u ponudi. Interesantno je i to da potrošači sve više poverenja daju veštačkoj inteligenciji kao pouzdanom izvoru informacija – navodi se u izveštaju. Stela Vatčeva iz ove kompanije je zaključila da su potrošači sve svesniji kada je reč o potrošnji. Oni traže proizvode i usluge koji su pouzdani, koji pružaju dugoročna rešenja.